sunnuntai 4. tammikuuta 2009

359 mailia - oispa ollut pitempi matka!

Day 15. Phoenix - Yuma - Pine Valley - San Diego, California

Miten autoilu voi olla näin hauskaa! Tänään elin unelmaa! Jack-niminen Chervolettimme kiisi läpi etelävaltioiden ja kuski oli niiiin fiiliksissä kuin olla voi musiikin pauhatessa mp3-soittimesta autostereoiden kaiuttimista. Myös kyytilläolijat nauttivat täysin rinnoin vauhdin hurmasta ja ennen kaikkea uskomattoman vaihtelevista maisemista.

Reittimme kulki kaktuspeltojen läpi kohti aavikoita, täydellisiä hiekkadyynejä ja vuoria. Matkalla näimme myös vankilan, jossa oranssihaalariset vangit viettivät sunnuntaita piikkilanka-aitojen takana. Vastaan tuli koko matkan ajan karavaanareita, joiden asuntovaunut olivat isompia kuin keskivertosuomalaisen asunnot. Asuntovaunun perässä roikkui suurimmalla osalla auto. Vaunun perässä saattoi olla myös peräkärry, jossa oli mönkijöitä tai hiekkakirppuja. Pidimme lounastauon Yumassa, joka oli ihan täynnä karavaanarialueita. En ole elämässäni nähnyt yhteensä näin paljon karavaanareita kuin tänään Yumassa. Rajatarkastuspisteen jälkeen jätimme taaksemme Arizonan ja siirryimme takaisin Californian aikavyöhykkeelle. Mikä pettymys, taaskaan meitä ei otettu tarkempaan syyniin! Yritimme kyllä kaikkemme.

Tankilla Pine Valleyn pikkukylässä, jossa oli nostalginen seriffin toimisto.

San Diego vei sydämeni ensimmäisistä maisemista lähtien. Kaupungin asumukset on rakennettu vehreille rinteille ja kaikkialla on kukkia ja palmuja. Saavuimme San Diegoon iltapäivällä ja päätimme majoittua vastaantulleeseen La Quinta
Inn -hotelliin.

Auton purettuamme ja pikkuvirkistäytymistauon jälkeen lähdimme tutustumaan Fashion malliin. Kauppakeskuksesta löytyi kaikki maailmain hienoimmat merkit, mutta kunnon ravintolaa oli vaikea löytää. Tämänkin paikan oli saastuttanut lukuisat roskaruokapaikat, jotka eivät kerta kaikkiaan enää uppoa. (Tämänpäiväisellä ajomatkalla tuli muuten vastaan 72 roskaruokaketjun ravintolaa. Me laskettiin!) Lopulta löysimme mukavan ravinteelin ja saimme kunnon illallisen. Ja sen jälkeen kaupat olivatkin jo menneet kiinni, joten se siitä shoppailusta. Tultiin hotellille ja alettiin pelata Jonin joululahjaksi saamaa lautapeliä. Se osoittautui hauskaksi, koska minä voitin kerran :) Aika hurahti pelin parissa. Nyt Sari ja Make yrittää keskustella henkeviä fysiikan laeista ja yliluonnollisista asioista saamatta sen kummemmin vastakaikua.

Sairausbarometri: Sarin vointi parantunut, muiden vointi huonontunut. Ei haittaa ollaan Amerikassa!!